mandag 11. februar 2008

Get The Edge, dag 1

Ok, jeg skrev tidligere at jeg kom til å gå gjennom Personal Power II fom. i dag, men jeg har endret dette til Get The Edge programmet til Tony Robbins i stedet.

Grunnen er ganske enkelt at det er kortere, samt det var det jeg hadde tilgjengelig :) .. husket feil.

Dag 1 er altså dette konklusjonen:

Det er tre måter å endre hvordan man føler seg på:

  1. Endre kroppspråk
  2. Endre fokus
  3. Endre språkbruk

Tenk over det - hvordan ser en deprimert fyr ut? Hvordan ser en som har det bra ut? Har de et spesielt kroppspråk? Ja, begge to har et spesielt kroppspråk. Det er gjort studier hvor man fikk deprimerte folk til å smile, kunstig, og det viste seg faktisk at de ble bedre.

Så, endre kroppspråk til et passende.

Fokus. Man får det man fokuserer på. Fokusér derfor på de man er glad i, det man er takknemmelig for, osv.

Språkbruk - hvilke spørsmål stiller du deg selv? Feile spørsmål som "Hvorfor skjer dette alltid med meg?", "Hvorfor gjør de alltid slik" osv. er feil type spørsmål som man du ikke bør stille deg selv.

Prøv heller med "Hva kan jeg gjøre for å endre denne situasjonen og samtidig nyte prosessen?". Eller noe lignende.

 

Mr. Robbins anbefaler at man tar en såkalt "Hour of Power" for seg selv hver dag. Dette er en time på morgenkvisten hvor man setter av tid til følgende steg.

  1. Sprett opp av sengen uten å tenke.
  2. Begynn å gå ut. Benytt "Breathwalking" teknikk med fire kjappe innpust gjennom nesen og fire kjappe utpust gjennom munnen. 5 minutter.
  3. Still så spørsmålet "Hva er jeg takknemmelig for?" (hvem/folk, øyeblikk). Føl det.
  4. .. deretter endrer man fokus: Fokusér så på hva du virkelig vil oppnå i livet, men fra et ståsted som om det allerede er oppnådd. Vær takknemmelig for det. Visualisér det. Se det. Føl det. 5 minutter.
  5. .. så endrer du fokus nok en gang: Fokuser på dagen i dag. Hva har du lyst å gjøre i dag? Hva vil du lage? Hva vil du føle? Hvem vil du gjøre glad i dag? 5 minutter.
  6. Så går man over til inkarnasjoner mens man benytter pusteteknikken - man en positiv setning om og om igjen resten av turen (F.eks. jeg elsker livet mitt, jeg elsker livet mitt) ..

Man kjører altså et segment når man står opp hvor man fokuserer på takknemmelighet, visualisering av mål + dagen i dag og til slutt inkarnasjoner.

Dette er "The Hour of Power".

1 kommentar:

Eva sa...

Det heter "Avfirmasjoner" og ikke "Inkarnasjoner".

Inkarnasjon er liv etter døden/gjenfødsel.

:-))